Frakt och returer
Beställningar i kuvert skickas med PostNL och paket med DHL. Försändelser sker alltid på säljarens bekostnad och risk. Valet av försändelsemetod och förpackning är upp till oss. Tidpunkten för laglig leverans är det ögonblick då varorna lämnar vårt företag. En stor del av våra (mindre) försändelser går helt enkelt i kuvert och ryms i din brevlåda. Du behöver inte vara hemma för detta.
Vissa försändelser bör dock levereras som ett paket. Om budbäraren inte hittar dig hemma lämnar han ett meddelande till dig. Om vi skulle behöva skicka paketet till dig igen i en sådan situation kommer vi återigen att debitera dig frakt- och förpackningskostnaderna. Vi erbjuder också möjligheten att leverera din beställning till en annan adress. Du kan ange detta när du anger dina adressuppgifter.
Leveranstider
Vi gör vårt yttersta för att beställningar som beställs före kl. 15.00 på vardagar ska levereras samma dag.
Leveranstiden beror ibland på typen av vara. Även vi kan inte undgå oväntat stora beställningar, vilket innebär att en produkt ibland måste läggas i backorder, vilket fördröjer beställningen. Om du vill ha säkerhet eller klarhet om en artikels leveranstid i förväg kan du skicka oss ett e-postmeddelande. Om en artikel inte är tillgänglig på mer än 7 dagar kommer vi att kontakta dig. Se därför alltid till att din e-postadress är korrekt angiven och att du kontrollerar den regelbundet.
Har du inte fått ditt paket än?
Observera att en utredning måste inledas inom 14 dagar (efter att track & trace-koden visar att paketet har levererats). Efter denna tid kan tyvärr ingen utredning inledas för ditt paket. Att se till att paketet tas emot eller inte tas emot på rätt sätt är också kundens ansvar i detta avseende.
Returnera
Vid byte/returnering av en vara: korrespondens sker via e-post, och det är ditt ansvar att vi har din korrekta e-postadress. Meddelande om returer måste nå oss senast inom 14 dagar efter avsändning. De 30 dagarna börjar den första arbetsdagen då du får varan. Returartikeln måste nå oss inom 21 arbetsdagar. Ostämplade eller otillräckligt stämplade returer kommer att avvisas. Observera: Alla artiklar kan inte bytas ut. På grund av hygieniska skäl kan vi inte ta tillbaka vissa produkter som t.ex. öronproppar.
Byten kan endast göras en gång per beställning. Om dessa villkor inte uppfylls upphör all rätt att byta en artikel. Alla kostnader som uppstår kommer att debiteras kunden.
Frakt- och eftergiftskostnader ersätts inte.
Vi kommer att kreditera dig med det utestående beloppet inom 30 dagar efter fullständig reglering av returförsändelsen.
Returer och byten i fem enkla steg
- Rapportera din retur genom att använda knappen ”Rapportera retur” nedan.
- Skriv ut returblanketten i din post.
- Packa produkten tillsammans med returformuläret i originalförpackningen.
- Skicka paketet kostnadsfritt med hjälp av returnumret på returblanketten.
- Inom några dagar kommer köpesumman att finnas på ditt konto eller så får du en ny produkt.